diumenge, 21 d’octubre del 2012

ACTIVITAT TEMA 2

Aquesta activitat va relacionada amb el segon tema de l’assignatura; Aplicació de les TIC als processos educatius. Per a fer-la, cal llegir tres documents de la normativa: ORDEN ECI/3960/2007 , Decret 71-2008 CAIB i ANNEX: orientacions metodològiques. I llavors cercar aquells apartats que facin referència a les TIC i fer-ne una reflexió tot contestant dues preguntes:

 - Es suficient el que diu la normativa?

Després de llegir atentament les diferents normatives i de cercar tots aquells apartats que feien referència a les TIC, crec que se’ls anomena en nombroses ocasions. Ara bé, pel nombre de vegades que es parla de les TIC, no puc dir si és suficient o no el que diu la normativa. Des del meu punt de vista, els tres documents es complementen i donen igual importància a la introducció i utilització de les TIC a l’aula, l’ORDEN ECI/3960/2007 és més específic mentre que per exemple el DECRET 71/2008 CAIB és més senzill. 
Així, penso que les TIC es contemplen a la normativa i tenen pes en els continguts que s’han de treballar a l’escola i això és una bona senyal, ja que significa que es coneixen els beneficis que aquestes poden aportar per als infants. Ara bé, una cosa són els documents escrits i d’altra la pràctica diària, per això cal contestar a la següent pregunta: 

- Realment s’està aplicant a l’escola?

Com a estudiant, desconec el que fan dia a dia a les aules d’Educació Infantil. La meva experiència es basa en les pràctiques que varem fer el curs passat al primer cicle i amb les pràctiques puntuals que hem fet a les escoletes per a realitzar alguna activitat o observació. Per això, crec que no puc contestar aquesta pregunta com a tal, però si que puc donar una opinió del que a mi em sembla (per tot el que he pogut veure fins aleshores). 
A Primer Cicle, les TIC tenen un segon pla. El prioritari és atendre a les necessitats bàsiques dels infants (de 4 mesos a 3 anys), proporcionar-lis afecte i l’ambient que necessiten per a poder ser cada vegada més autònoms. D’aquesta manera les TIC es tradueixen bàsicament amb aparells electrònics com càmeres de vídeo, fotografies, projectors, etc. 
En canvi a Segon Cicle, els infants ja son més grans i es treballen més continguts. El seu interès per aprendre fa que s’introdueixin nous recursos i noves maneres d’aprendre. A algunes escoles sé que tenen ordinadors a es aules, projectors, càmeres, etc. i que les utilitzen quan poden (perquè no sempre es pot fer tot el que un desitjaria i no és tant fàcil). Del que es tracta és que els docents prenguin consciència del que volen aconseguir treballant amb les TIC; introduir-los en el món que ens envolta, adquirir nous aprenentatges a través de diferents canals, ensenyar-los a utilitzar les TIC de forma adequada, etc. Després de veure el que diu la normativa, m’agradaria pensar que són moltes les escoles que ja treballen a través de les noves tecnologies, però sempre mantenint un equilibri entre allò nou i allò tradicional. 

 A continuació hi ha el resum que he extret dels tres documents:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada